top of page

קצב ומקצב

עודכן: 19 בספט׳ 2021

מבקרים את הספרדים על הקצב שלהם, על הסייסטה של אמצע היום, ויש אפילו שמפרשים זאת כעצלנות. האמת היא שהעובדה שאתה מתאים את הקצב לסביבה, לערכים שלך ולאקלים שבו אתה חי כל כך נכונה בעיני. השמש זורחת ב7:00 בבוקר ושוקעת ב21:30, הטמפרטורות, לפחות בקיץ, נעימות מאוד עד הצהריים המאוחרים, כששיא החום ב19:00 בערב, ולפעמים מאוחר יותר. שימו לב לריצוף ברחובות, כמעט כולם מחופים גרניט וזו סופחת את החום ולכן הוא נוכח גם בלילה. היום ארוך מאוד כך שאפשר להספיק ולראות גם עם הפוגת אחר הצהריים.


אז כמה עצות פרקטיות, אם כי עם הסתיגות מסויימת כיוון שהביקור שלנו החל בגל החמישי של הקורונה:

אם יש לכם גמישות לגבי מועד הנסיעה הייתי נוסעת ביולי או בספטמבר עם עדיפות לאחרון. באמצע אוגוסט המדריליאנים בחופשת הקיץ וחלק מהעסקים נסגרים (דווקא הפחות מתויירים ומעניינים) וגם חם יותר. הייתרון בתקופה זו הוא שיש פחות אנשים ואפשר יותר בקלות להזמין כרטיסים למוזאונים, הופעות ומסעדות. בספטמבר יש תחושה של התחדשות, מקומות נפתחים, הצגות, פסטיבלים ותערוכות וגם פחות חם ואפשר לחוות את שגרת החיים הנורמלית לצד המדרידליאנים לצד תיירות שוקקת.


את הימים במדריד הייתי מתאימה למקצב המקומי - להם כבר יש ניסיון!!! את תחילת היום מבלה בחוץ, אחר הצהריים במוזאונים והגלריות, בקניות בגרנד ויה (שם פתוח תמיד) או בצל הסמטאות הריקות (אם בא לכם אותן רק לעצמכם). אחר הצהריים חוזרת למלון למנוחה קלה והתרעננות ומתכוננת ליציאה של הערב או כמו שאומרים בספרדית Salir de la noche.


לפנות ערב, מתמלאים בתי הקפה וזוהי השעה היפה של הפלאסות והטראסות (הישיבה בחוץ) עם תאורת בין הערביים הרומנטית, עם כוס בירה, קפה או יין וכמה טפאסים. פשוט מושלם! תביטו סביב לרגע ותגלו שאף אחד לא מביט בטלפון וכולם פשוט נמצאים, נהנים מהרגע, לפעמים במשך שעות. ארוחת הערב מגיעה מאוחר יותר.


רב המסעדות נפתחות לארוחת ערב בסביבות 20:30 כשהספרדים נוהגים לאכול ב21:00 וצפונה. בכל פעם שהזמנו מסעדה ל20:30 היינו לבד!!! בסופי שבוע מומלץ להזמין מקומות מראש. בתקופות העמוסות בתיירות מומלץ לעשות זאת גם באמצע השבוע. מילה על מסעדות, למרות שאקדיש לכך פוסט נפרד: מדריד מלאה במסעדות. בכל מקום שאכלנו, גם אם הגענו בהמלצה או סתם עברנו ליד ונראה לנו, היה טוב. תלכו עם הריח, המראה, התפריט (לכל מסעדה כמעט אפשר למצוא תפריט אונליין) ורחוק מהרחובות התיירותיים. ישנן מסעדות שפתוחות רק בערב ואלו שפתוחות גם בצהרים סוגרות מ15:00 עד הערב כך שמרחב האפשרויות לצהריים מאוד מאוחרים קטן יותר.


הרחובות, המבנים, הכירכרות והפלסות מרשימים מאוד גם בלילה. אז אחרי שישבתם ונחתם, נהניתם מארוחת ערב טובה, לכו לאיבוד בסימטאות העיר, לכו אחרי האורות, גם של הבנינים וגם של המסעדות (שלא נראות במהלך היום) כל רחוב מזמן הפתעות חדשות.





10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעצבת פנים אזור השרון

מעצבת פנים תל מונד

Galit Ashman Interior Design
גלית אשמן עיצוב פנים

bottom of page