top of page

פארקים במדריד

עודכן: 20 בספט׳ 2021

ביחס לעיר גדולה מדריד די משופעת בפארקים למרות שפגשנו כמה מקומיים שהתלוננו שאין מספיק. טוב, להם מותר והכל יחסי כנראה. בכל מקרה, אנחנו ביקרנו בכמה מהם וכולם ממש שווים ביקור. הראשון והוא הקסום מכולם, הרטירו, הממוקם בקצה המזרחי של מרכז העיר, קרוב למוזאון הפראדו . בצד המזרחי של העיר נמצאים פארק נוסף גדול יותר קאסה אל-קמפו, פארק דה לה מונטניה שמוקד המשיכה בו הוא מקדש דהבוד (יש האומרים שבו ניתן לחזות בשקיעות היפות ביותר במדריד) ופארק ריו (הפארק לאורך נהר המנזנארס של מדריד).


פארק הרטירו Parque El Retiro :

פארק מקסים משופע בכל טוב, פסלים, מזרקות, פריחה צבעונית, גלריות, בית קריסטל מרשים (לא לפספס!!), אגם חמוד בו אפשר לשכור סירות ובתי קפה פזורים סביבו ומגוון מסלולי הליכה/ריצה ואפניים. בסופי שבוע מציע שלל פעילויות או ארועים מיוחדים - בחדשי הקיץ הופיעה התזמורת הפילהרמונית של מדריד ובסוף השבוע האחרון היה מיני קרנבל מברנקיה קולומביה (במסגרת שבוע הספר).


בפינות השונות של הפארק תמצאו אמני רחוב מופיעים בשירה ונגינה. במרחבי הדשא קבוצות יוגה, ימי הולדת או פיקניק רומנטי. אחד המקומות הקסומים ומרחיבים את הלב במדריד.


במהלך שהותינו התבשרו המדריליאנים שאונסקו הכיר בפארק כאתר מורשת עולמי ביחד עם שדרת הפסאו דל פראדו. היתה כאן שמחה גדולה ומופעי זיקוקין לכבוד ההכרזה המכובדת.



פארק דה לה מונטניה Parque de La Montana:

נמצא מעבר לארמון המלוכה, במזרח העיר, כשגולת הכותרת הוא מקדש דהבוד, מקדש שהוענק לספרדים ע"י המצרים במתנה ב1968 ונפתח לציבור ב1972. המקדש ממוקם על גבעה הנחשבת לאחד המקומות המומלצים לצפות בשקיעה במדריד. השקיעה אכן מרשימה אבל תנסו גם את התצפית בין הארמון לקתדרלה

Mirador de la Cornisa הנוף דומה אבל משהו פתוח יותר.


במהלך הקיץ ניגנו הרכבי ג'אז באוויר הפתוח ובאור אדמדם של שאריות שקיעה.



פארק ריו:

פארק המשתרע לארכו של נהר הManzares וכולל מסלולי הליכה ואפניים, מתקני ספורט שונים כמו מגרשי כדורגל, טניס, סקייטינג וטיפוס קירות, חוף לשחיה ומרבדי דשא. למרות שבשם הפארק נותנים מקום נכבד לנהר, הנהר די רדוד ויש מקטעים שלא ממש ברור אם זורמים בהם מים.

ממליצה לשכור אפניים ולרכב לארכו ולעצור לביקור במטדרו שהוא מתחם נפלא בפני עצמו (על כך בפוסט נפרד). שימו לב לגשרים החוצים את הנהר בכמה מיקומים. עברו בהם, הם בנויים בסגנונות שונים וכל אחד מהם יצירת אמנות בפני עצמה.



13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעצבת פנים אזור השרון

מעצבת פנים תל מונד

Galit Ashman Interior Design
גלית אשמן עיצוב פנים

bottom of page