top of page

"אני מדברת ספרדית קצת"

עודכן: 20 בספט׳ 2021

לא ברור לי איך הגעתי למסקנה שספרדית זו שפה קלה.

ממש לא!

לפחות בחוויה שלי.


אולי בגלל גילי המופלג. אולי בגלל שיש במבנה המשפט הרבה דימיון לעברית אבל מצד שני כל כך הרבה שגם לא ולא אינטואיטיבי (גם לא לאנגלית). בכל מקרה, מה שכן ברור זה שלאחר שלושה שבועות של למידה די אינטנסיבית (3 שעות ביום), ישנה התקדמות כלשהי אבל רחוקה מלנהל שיחה מקומית. אני יכולה לתקשר (בעיקר בחנויות ומסעדות!!!) וקצת להבין אם מדברים אלי ממש לאט בשילוב עם פנטומימה וזה לכשעצמו מעניק תחושה של שליטה ומענה לצורך הבסיסי של קשר חברתי. בכל מקרה ולייתר ביטחון, כשאני מבחינה בכיווץ במצח של חוסר הבנה מהצד השני אני מקדימה ואומרת "Yo Hablo Español un Poquito" או בעברית "אני מדברת ספרדית קצת".


נראה שהרבה מהספרדים אינם מדברים אנגלית (ולמה בעצם אם ספרדית היא השפה השלישית הכי מדוברת בעולם) ואלו שכן, נבוכים לעשות זאת. דווקא כשאני נחשפת בספרדית העילגת שלי הם נפתחים ומדברים אנגלית, לפעמים ממש טובה. כאילו יחסי הכוחות השתנו והבינו שאף אחד אינו מושלם ואני אף זוכה להערכה על המאמץ שלי.


חווית בית הספר וישיבה בכיתה, בלימוד פרונטלי היתה מרעננת לאחר השנתיים האחרונות אבל מעבר לכך היא זימנה לנו גם מפגשים מעניינים. מצאנו את עצמנו לומדים לצד: בחורה הודית שקדנית ומתוקה שנישאה בשידוך עם בחור שמשפחתו היגרה לספרד לפני 15 שנה. היא בעלת שני תארים בביוכימיה וכדי לקבל אזרחות ולעבוד חייבת לדעת ספרדית על בוריה; בחורה מאוקראינה, צלמת שדוברת ומלמדת רוסית וגרמנית; בנקאית לבנונית מקסימה ששיתפה אותנו על החיים בביירות ומדיון קצת מביך על מקורו של החומוס המשכנו לקיטורים על חיזבאללה; ופרופסור גרמני שחי בלוקסמבורג ועובד בארגון למשפט אירופאי (עם סיפורים סופר מענינים) שאיתו ועם בת זוגו הספרדית כבר קבענו להפגש בתל אביב.


פגשנו סיפורים שונים, שלבי חיים שונים, ומוטיבציות שונות ללמידת השפה, אבל בבסיס כולן זה הצורך להיות בקשר, להתחבר למקום ולאנשים. המוטיבציה שלנו היתה נסיעה מתוכננת לדרום אמריקה. לא ברור אם זה יקרה ומתי אבל אנחנו מתכננים להמשיך. והאמת היא שאם כבר לומדים שפה חדשה בגיל מופלג אז יש לכך שני יתרונות, אחד, בגיל 50 פלוס פחות אכפת מה אחרים חושבים ובמקום להיות נבוך זו הזדמנות לצחוקים וקצת סימפטיה ושנית מסתבר שלמידת שפות בגילאים שלנו גורמת ליצירת מעברים חדשים במוח מה שעוזר למניעת אלצהיימר ואחיו (כך אומרים).


מדריד מציעה שלל בתי ספר לספרדית. התכניות די דומות וגם המחירים.

בחרנו בבית הספר Cronopios Idiomas לאחר ששאלנו סביב וחקרנו את הקיימים וכיוון שהציע תכנית שבועית, ללא התחיבות, למספר שבועות. למידע נוסף https://cronopiosidiomas.com/en/

בדיעבד, בית הספר ממוקם באחד האזורים היפים במדריד, ליד הרטירו פארק, כך שגם הדרך היתה חוויה מהנה.


תמונות משיעור עם מריו

וטעימה מהדרך לבית הספר

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעצבת פנים אזור השרון

מעצבת פנים תל מונד

Galit Ashman Interior Design
גלית אשמן עיצוב פנים

bottom of page