top of page

בתים מבפנים נוסח מדריד

עודכן: 26 באוק׳ 2021

במהלך ספטמבר מתקיימים במדריד שני ארועי עיצוב ואדריכלות מעניינים. האחד פסטיבל עיצוב ברובע הספרים Barrio de la Letras והשני סופ"ש בתים פתוחים בכל רחבי העיר.


Open House Madrid

הינו אירוע הדומה במהותו לבתים מבפנים המוכר לנו מתל אביב או ירושלים. סופ"ש ארוך בו ניתנת האפשרות לציבור הרחב להציץ לדירות פרטיות, מלונות, ומבני ציבור מיוחדים. זוהי הזדמנות להחשף לאדריכלות ועיצוב מקומיים, אופי, סגנונות, אתגרים ופתרונות. יש כאן גם הזדמנות נוספת למפגש עם הסטוריה, קיימות, תרבות, חברה, ערכי משפחה והתפתחות עירונית (מעבר לתיירותי ומה שנבחר להיות מונגש לנו כתיירים).


ביקרנו בשתי דירות, הראשונה באיזור סלמנקה, רובע עשיר ואלגנטי והשניה במלאסניה, רובע היפסטרי שהמקבילה התל אביבית היא פלורנטין. בשתי הדירות דובר על המבנה האפייני של הדירות במדריד והאתגר בתכנון. מדובר בבניני רכבת בהם לרב יש כיוון אוויר אחד ואם יש שני הוא פונה לתוך פטיו פנימי. הפתרונות לאיוורור ותאורה טבעית היו מחיצות זכוכית בדירה אחת וחלוקה דינמית בעזרת דלתות הזזה לכיס.

בסיורים בדירות התקיים שיח אינטימי בין המשתתפים לאדריכל ובעלי הבית. השיח היה פתוח ונשאלו שאלות על תהליך, חומרים ועלויות ונענו תשובות על רכישות באיקאה ומחזור של רהיטים יישנים. היה מעניין וחייבת לומר שאדריכלות ועיצוב בספרדית נשמעים הרבה פחות רציניים. התמונות לפניכם.












קצת לגבי ארגון הארוע: הרישום מראש לסיורים/ביקורים המודרכים היה בלתי אפשרי. המערכות קרסו ומסתבר שזו לא פעם ראשונה והתופעה חוזרת על עצמה כל שנה. מעיון בפייסבוק של הארוע נראה שהמדריליאנים כבר משוכנעים בכל מיני תיאוריות קונספירציה שהכרטיסים בעצם הולכים למקרובים. ובכל זאת...ישנם אתרים וסיורים רבים שלא דורשים רישום מראש ואפשר ליהנות מהם. פשוט להופיע חצי שעה לפני כדי להבטיח מקום.


זאת ועוד, רשימת המבנים יכולה לספק רעיונות לביקורים עצמאיים במונומנטים האדריכליים כי הם פתוחים בדרך כלל. פשוט אפשר להכנס ולשאול בנעמוס אם אפשר להציץ. מניסיון בכל פעם ששאלתי מתוך סקרנות ושיתפתי את תשוקתי לעיצוב זכיתי להענות וברב המקרים עם חיוך נדיב.


למידע על ארועי בתים פתוחים במדריד https://www.openhousemadrid.org/


ארוע נוסף, קטן יותר אבל ממש חמוד, Decoracion Barrio De la Letras, ארבעה ימים בהם בעלי החנויות, הגלריות ומעצבי הפנים בחנויות הרהיטים והענתיקות ברובע מקשטים את חלונות הראווה (יש תחרות!!!) וחלקם מוציאים את מרכולתם אל מן שוק פופ-אפ חגיגי. כמה תמונות מחזיתות, חנויות וגלריות ברובע.


ממליצה להגיע לאזור בשעות היום כשהחנויות פתוחות. מדובר באוסף מקסים של גלריות, חנויות מעצבים, בוטיקים מתוקים, ריהוט, טקסטיל, דקורציה לבית ועוד.



17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעצבת פנים אזור השרון

מעצבת פנים תל מונד

Galit Ashman Interior Design
גלית אשמן עיצוב פנים

bottom of page