top of page

בילבאו או להגיע אל ההר וכמעט לא לראות אותו

עודכן: 20 בספט׳ 2021


אם יש מקום שחלמתי להגיע אליו בצפון ספרד זה המקום! וכל זאת כדי לחזות בפאר היצירה של פרנק גרי. ואז ממש לפני הביקור המיוחל אני מאבדת את משקפי הראיה שלי, אלו שבלעדיהם אני לא ממש רואה. לעשות את הסיפור הארוך קצר - ייצור משקפיים בספרד ובטח בעיר יחסית לא מרכזית כמו בילבאו לוקח כמעט שבוע ולמולטי פוקל שבועיים (מסקנה: משקפיים ספייר חובה!!! דה?!). ההבנה שאני בטיול חד פעמי ולא יכולה לראות ובטח לקראת הביקור במוזאון (משקפי ראיה שמש היו לי תודה לאל) הובילו אותי לפתרונות יצירתיים כמו רכישת עדשות מגע זמניות ועוד אבל שום דבר לא נתן מענה יאה. ואז, יומיים לאחר שאבדו, יומיים בהם עברנו ערים ומלונות, ולאחר שהפכנו כל פינה בחיפוש אחריהם, בדיוק לפני הביקור המתוכנן במוזאון, הן נמצאו להן. יש ניסים!!! צהלות של אושר והוקרה נשמעו ברחבי בילבאו...ואם אתם שואלים הכיצד נמצאו? זו רק האופטימיות המוגזמת שלי שלפעמים משתלמת.


מוזאון הגוגנהיים לאמנויות מודרניות בבילבאו אכן מרשים והתערוכות בו מענינות אבל ברור שפה חקרתי יותר את הקנקנן ממה שבתוכו.


המוזיאון הוקם ב1997 ונחשב לאחד המבנים הייחודיים ביותר בעולם בתכנונם ובעיצובם אשר נבנו בסגנון הדה-קונסטרוקטיביזם- סגנון שהתפתח בשנות ה-80 והמבצע מניפולציות בצורה ובחלל ליצירת מעטפת בניין ומערכת חללים השוברת את האקסיומות והמוסכמות הקודמות באדריכלות מכל סוג שהוא.


הבניין תוכנן כך שיזכיר בצורתו ספינה, כיאה למיקומו בעיר נמל. מיד עם בנייתו הפך את העיר למוקד תיירות עולמי, אשר מושך כמיליון תיירים מדי שנה. המבנה מחופה בעיקר בטיטניום, סביבו עומדים פסלי-ענק פרי עבודתם של אמנים ידועים, שהמפורסמים הם הטוליפים של ג'ף קונס. הקמת המוזאון הביאה גם לפריחה של בניה וטיול ברחבי העיר מגלה פרויקטים מרשימים נוספים. על אחד מהם אפשר לקרוא בהמשך, בעיצובו של גאון אחר, פיליפ סטארק, Azkuna Zentroa.








ומה עוד היה לנו בבילבאו:

הרובע העתיק Casa Viejo, מבנים מודרניים מרשימים והטורטיות (החביתה-פשטידה ספרדית) הטובות ביותר שטעמנו.





ועוד מתחם אחד ממש מעניין בעיצוב של פיליפ סטארק Azkuna Zentroa - מרכז תרבות ופנאי שנפתח ב2010 וכולל ספריה, בית קולנוע, מרכז ספורט, בריכה (ניתן לראות את השוחים דרך רצפת הבריכה השקופה), אודיטוריום ומסעדה. המקום פתוח לקהל התושבים אבל מציע גם סיורים לקהל המתעניין במבנה. למרות שהגעתי ללא תיאום ליוותה אותי אחת העובדות והסבירה לי בסבלנות רבה על הבנין והאלמנטים האדריכלים. שווה ביקור!!!




ואחרונה חביבה הטורטיה הספרדית:

טעמנו אותה לראשונה בבילבאו (Cafe Bar Briñas Briñas) כי לפני כן כל פעם שראינו טורטיה בתפריט חשבנו שמדובר בזו המקסיקנית. הטורטיה הספרדית היא חביתה עם תפוחי אדמה וכל מיני תוספות וכל המרבה הרי זה משובח (גבינות, נקניקים, מיונז, פטריות, בצל, פלפלים ועוד). היא מוגשת בדרך כלל בתפריטי ארוחת הבוקר והיא מופלאה בגרסאות היצירתיות שלה.



40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעצבת פנים אזור השרון

מעצבת פנים תל מונד

Galit Ashman Interior Design
גלית אשמן עיצוב פנים

bottom of page